Lun-Vin
09.00 - 18.00
Consultație
În primul rând, ceea ce trebuie să știți despre anvelopele achiziționate este dimensiunea lor, care este indicată cu litere englezești d (diametrul de montare), s (lățimea profilului), D (diametrul exterior), h (serie) și H (înălțimea profilului). Și variantele existente ale desenului benzii de rulare: direcțională, asimetrică și nedirecțională.
Este important să înțelegeți elementele componente ale anvelopei, altfel va fi dificil să înțelegeți la ce se referă marcajul. Componentele principale includ flancul, banda de rulare, flancul lateral, partea carcasei și straturile de frâna. Există anvelope diagonale și radiale, în funcție de orientarea firelor de cord, utilizate în fabricarea carcasei. În general, a doua categorie de anvelope este considerată o alegere mai bună, deoarece are o rigiditate crescută, un minim de rezistență la rulare și o stabilitate optimă a formei zonei de contact cu suprafața de rulare.
Există o separare între anvelopele cu cameră și cele fără cameră, precum și o clasificare în funcție de destinația practică și caracteristicile condițiilor de utilizare. În marcajul anvelopelor pentru iarnă, vară sau orice vreme nu există diferențe semnificative (cu excepția indicărilor care indică destinația și intervalul de temperatură permis), dar ele diferă destul de mult în parametrii de lucru. Se disting anvelopele rutiere și cele universale, precum și anvelopele cu tracțiune îmbunătățită.
Cum să citiți marcajele de pe anvelope
1 | "195" | Lățimea exterioară a anvelopei (lățimea profilului în milimetri) |
2 | "65" | Înălțimea exterioară a anvelopei (h) - raportul înălțimii profilului față de lățime (în procente). Când valoarea lipsește de pe marcă, înseamnă un raport de 100%. |
3 | "15" | Diametrul interior de montare al anvelopei (d), situat pe janta roții, corespunde diametrului discului |
4 | 91 | Indexul de capacitate de încărcare al anvelopei |
5 | T | Indexul de viteză al anvelopei |
6 | Reinforced (RF) Extra Load (XL) |
Anvelopă consolidată, anvelopă pentru încărcături sporite |
7 | Inside/Outside | Indicarea părții (interioară/exterioară) pentru anvelopele asimetrice |
8 | Made in ... | Numele țării producătoare |
9 | Numele modelului | Marcajul anvelopei |
10 |
M+S
|
Anvelopa proiectată pentru condus în noroi și zăpadă, indicând anvelope de iarnă sau all-season
|
11 | TREADWEAR |
Indicatorul rezistenței la uzură a anvelopei (100 - normal, peste 100 - crescut) |
12 | Semne convenționale pentru compoziția amestecului de cauciuc și a corzii | |
13 | ROTATION | Săgeata indică direcția de rotație a anvelopei, folosită în cazul profilului direcțional și asimetric |
14 | TEMPERATURE |
Indexul de rezistență la temperatură a anvelopei (A - ridicat, B - mediu, C - scăzut) |
15 | Tubeless (TL) | Indicarea anvelopei fără cameră |
Tube Type (TT) | Indicarea anvelopei cu cameră | |
MIT SCHLAUCH | ||
16 | Țara în care se efectuează testele pentru noile modele de anvelope | |
17 | Max Load |
Greutatea maximă pe care o poate suporta anvelopa |
Max pressure | Presiunea maximă în anvelopă | |
18 | Brand comercial | Brandul producătorului |
19 | TRACTION |
Indexul de aderență pe drum umed (A - ridicat, B - mediu, C - scăzut) |
20 | R - radială | Indicarea tipului de anvelopă |
21 | data fabricatiei | 4 cifre, uneori „într-un oval”, primele două indică săptămâna, celelalte două - anul. |
Această anvelopă are diferite denumiri de la diferiți producători, dar toate le unesc faptul că este fabricată cu o compoziție specială de cauciuc, poate fi folosită în caz de înțepătură, tăiere sau presiune scăzută și permite continuarea deplasării în cazul unei deteriorări semnificative a anvelopei, până la cel mai apropiat service auto. În medie, dacă autovehiculul nu este încărcat și nu are pasageri, anvelopa poate rezista între 50 și 150 km.
SelfSeal | anvelopă cu proprietăți de sigilare independentă |
SEAL | anvelopă fabricată cu tehnologii inovatoare, previne pierderea presiunii în caz de înțepătură sau tăiere |
RFT (Run-Flat Tyre) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Bridgestone |
SSR (Self Supporting Run-Flat) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Continental |
DSST | denumirea tehnologiei Run Flat de la Dunlop |
EMT (Extended Mobility Technology) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Goodyear |
ROF (RunOnFlat) | |
Run Flat (RF) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Kumho, Nokian, Yokohama |
Seal Inside | denumirea tehnologiei Run Flat de la Pirelli |
ZP (Zero Pressure) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Michelin |
MOE | denumirea tehnologiei Run Flat optimizată pentru automobilele Mercedes |
# | versiunea profilului anvelopei pentru echiparea inițială a autovehiculului |
ContiSilent | anvelope cu confort acustic sporit |
ContiSealCS | anvelope fabricate cu utilizarea materialelor adezive, ceea ce contribuie la reducerea lentă a presiunii în anvelopă în caz de înțepătură sau tăiere |
SSR (Self Supporting Run-Flat) | denumirea tehnologiei Run Flat de la Continental |
SC | anvelopă fabricată dintr-un compus de cauciuc special moale |
G3 | pe profil sunt prezente 3 caneluri |
G4 | pe profil sunt prezente 4 caneluri |
Fără Tepi / N-tepi | anvelope fără tepi, cu posibilitatea de a fi tepi |
AD | tepi de aluminiu |
BD | tepi speciale "Briliant Plus" |
DD | tepi cu nucleu rectangular și vârf de diamant |
MD | tepi din plastic cu nucleu din aliaj dur |
OD | tepi cu nucleu oval |
SD | tepi cu nucleu din aliaj dur |
Omologarea reprezintă recomandarea producătorului auto pentru anumite tipuri de anvelope destinate unei mărci specifice de automobile. Acest lucru înseamnă că anvelopa are capacitatea de a se adapta caracteristicilor tehnice ale automobilului și oferă performanțe maxime în condițiile de conducere ale acelei configurații.
Diferiți producători, în principal cei de anvelope de clasă premium, aplică pe anvelope marcaje codate, indicând că aceste anvelope sunt special concepute pentru anumite mărci de mașini.
* | BMW |
AO / AO1 | Audi |
RO1, RO2, RO3 | Audi (seria R, RS) |
MO / MO1 / MOE | Mercedes-Benz |
MI | Mitsubishi |
N0 / N1 / N2 / N3 | Porsche |
PE | Peugeot |
RE | Renault |
T0 | Tesla |
VW | Volkswagen |
VOL | Volvo |
Indexul de greutate este determinat de un indice numeric, indicând greutatea în kilograme și încărcarea maximă pe roată. Indexul de viteză al anvelopei este reprezentat printr-o literă lângă indicele de greutate și indică viteza maximă în km/h permisă pe acea anvelopă.